Finał Debaty Oksfordzkiej
W dniu 10 czerwca 2021 roku odbyła się online Debata Oksfordzka nt. „Nauczanie zdalne jest lepsze od formy tradycyjnej (bezpośredniej)”.
Udział w Debacie wzięli uczniowie ze szkół: II Liceum Ogólnokształcącego w Lęborku i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sierakowicach, a także dwóch niezależnych ekspertów: dr hab. Jarosław Kostrubiec, prof. UMCS oraz dr hab. Michał Urbańczyk, prof. UAM. Marszałkiem prowadzącym debatę był mgr Kamil Gaweł, a wspierającym go sekretarz Hubert Rafałowski, który informował mówców o czasie pozostałym na ich wystąpienie.
W skład drużyny II LO w Lęborku (opiekun Joanna Schodzińska) wchodzili uczniowie: Wiktora Bojke, Roksana Pilarska, Adrianna Wątor oraz Martyna Gawłowska, natomiast ZSP w Sierakowicach (opiekun Adam Kwidzyński): Aleksandra Bojanowska, Dominika Płotka, Martyna Młyńska, Kornelia Benkowska. Każdy mówca miał ściśle określoną rolę oraz ograniczony czas, który wynosił 5 minut na wypowiedź. Strony występowały naprzemiennie starając się obalić argumenty przedmówcy. Licealiści z Lęborka opowiadali się za nauczaniem zdalnym, natomiast uczniowie z Sierakowic stawali po stronie formy tradycyjnej.
Po wystąpieniach wszystkich przedstawicieli stron, jury składające się z ekspertów miało za zadanie w głosowaniu tajnym w oparciu m.in. o rzeczowość argumentacji, retoryczną warstwę wypowiedzi, oraz kulturę wypowiedzi i jej zgodność z dobrymi obyczajami wskazać zwycięzcę debaty. Dr hab. Jarosław Kostrubiec prof. UMCS wraz z dr hab. Michałem Urbańczykiem prof. UAM opowiedzieli się za wygraną uczniów z II Liceum Ogólnokształcącego w Lęborku.
Serdecznie gratulujemy!